Współcześnie coraz więcej pracowników jest mocno zabieganych, przez co nie mają czasu korzystać z dodatkowych udogodnień jakie oferuje firma. Ostateczne terminy, deadline’y dyktują rozkład dnia w niemal każdej firmie. Prowadzi to często do frustracji i braku chęci podejmowania kolejnych wyzwań. Ciekawe jest to, że coraz więcej osób chce rozwijać swoje umiejętności językowe. Ale jak to pogodzić z obowiązkami?
Czy język obcy w pracy jest ważny?
Nauka języka angielskiego przez ostatnie lata stała się czymś oczywistym, a większość firm traktuje jego znajomość za naturalną. Inaczej jest w przypadku osób, które w przedsiębiorstwach są już bardzo długo, a na naukę języka nie mają czasu. Ponadto, pomimo ogromnej popularności tego języka większość Polaków uważa, za niezbędne przeszkolenie swoich umiejętności językowych. Deloitte w swoich badaniach wykazuje, że tylko 15% osób, uważa swój angielski za dobry. Całkowity brak zdolności lingwistycznych, a co za tym idzie nieznajomości języków określa 21%. Dopracowanie mowy, znajomości gramatyki itp. potrzebuje 56% ankietowanych. Znajomość języka angielskiego w pracy, szczególnie na wyższych stanowiskach, jest niezbędna. Z tego powodu coraz więcej pracowników nie wyobraża sobie nie doszlifować umiejętności lub nie rozpocząć nauki od podstaw. Znajomość angielskiego daje możliwość awansu i ułatwia rozpoczęcie naukę innych języków. Pozwala to również na pracę w prestiżowych, międzynarodowych firmach. Coraz częściej popularne metody nauki języka odchodzą w zapomnienie. Ludzie zamiast korzystać ze spotkań offline, wolą uczęszczać na lekcje online. W ten sposób oszczędzają czas na dojazdy, a taką formę nauki języka obcego łatwiej pogodzić z pracą.
Benefit w formie języków obcych
Karnety na siłownie, owocowe piątki, paczki dla dzieci, dodatkowe ubezpieczenie- form benefitów firmowych jest wiele. Język obcy jest coraz częściej pożądanym dodatkiem do płacy w firmie. Najciekawszą formą jest spotkanie z Native Speakerem, ponieważ pozwala to na indywidualne uczestniczenie w zajęciach i poznanie języka w sposób dostosowany do umiejętności. Lekcja może odbyć się w każdym miejscu i o każdej porze, a więc bardzo łatwo połączyć ją z pracą. Nie powinno się zapisywać pracowników na ten sam kurs, w tej samej grupie, ponieważ każdy jest na innym poziomie. Ponadto u osób z mniejszymi umiejętnościami może wywołać to niepotrzebny stres i blokować przed wypowiedziami. Dodając benefit w formie języków obcych w firmie, łatwiej jest wzbudzić chęć ich nauki wśród pracowników. Ponadto ma się pewność, że osoba decydująca się na taki kurs będzie miała czas na jego realizację. Warto zwrócić uwagę, że dobrze dobrana szkoła językowa przekazuje przedsiębiorstwu dane o frekwencji pracownika oraz jego postępach w nauce. Coraz częściej szkoły językowe robią krótkie spotkania, po 20 minut, dzięki czemu jest pewność, że uczestnik jest skupiony w 100%.